lørdag 20. august 2011

Lommebok-kort

I dag har jeg vært på hobbyrommet i timevis! Og lagd et kort jeg ble utrolig godt fornøyd med!

Fant en mal på et walletcard, og det bare måtte prøves. Det blir definitivt ikke siste gangen jeg lager et slikt kort! Savnet kanskje å bruke mer blomster og stæsj, samtidig passet det rett og slett ikke inn å bruke slike elementer på et slikt kort.

Jeg ble faktisk kjempefornøyd med hele kortet (det er første gangen. WooHoo!).

Forsiden av kortet. 

Baksiden.

Kortet åpent. Har dratt opp tagsene litt for å vise at de ligger nede i kortet. På sidene er det festet "trekkspill" som gjør at lommen tagsene ligger i, kan åpnes ganske mye.

Forsiden på tagsene. På forsiden står det at "alle gode ting er tre..." og det er fordi jeg hadde tre forskjellige ting å gratulerer mottakeren med. "Snail-mail" fordi hun hadde bursdag for en god stund siden, så jeg er litt sent ute... :)

Baksiden på tagsene. Har sladdet den personlige teksten. 

Størrelse: 
15 x 9 cm
Papir: 
Kremfarget, lys brun og mørk brun bazill. Mønsterark inni kortet fra Pion. På tagsene har jeg brukt baksiden av et utklippsark fra Pion.
Blekk:
Distress ink pad - Vintage photo. Til både sverting av kanter, og stemplene.
Stempler:
North Star Stamps (tekst), Norsk stempelblad (tekst), Magnolia (snegle), Stempelglede (tekst)
Annet:
Spellbinder dies (Spennene foran, tag til tekst foran, samt brukt for å forme toppen av tagsene), blomsterpunch i to størrelser, perler kjøpt på Unik Hobby, embossingfolder som ser ut som lær fra Sizzix, eyelets, magnet som lukkemekanisme, jumprings fra Tim Holtz for å holde tagsene sammen. Teksten på forsiden er printet ut på PC. 

Jeg melder dette kortet på følgende utfordringer: 
* Kortgleder - bruk diesene dine
* Sukkersött - monokromatisk (brun/beige toner)
* Scrappekammeret - ikke lov å bruke de vanlige formatene
* Card and Scrap - Inspirasjon (jeg vet dette ikke er et gammelt kort, men jeg er så fersk at det er ikke mye å velge i. Dessuten ER jeg mest fornøyd med dette! :D)
* Sentimental sundays - Shaped cards

11 kommentarer:

  1. What a clever design! I love it!
    Thanks for joining the fun at Sentimental Sundays this week!
    Hugs!! Dee Sprytebyrd's Sentiments

    SvarSlett
  2. Oj,så flott!!Wow,tenker mottaker ble fornøyd!
    Takk for at du deltar hos Sukkersøtt denne uken og Lykke til!

    Klem,Kari :)

    SvarSlett
  3. Ååå så flott denne var, skjønner godt at du er fornøyd med denne:)
    Tusen takk for at du deltar på Card and Scraps utfordring.

    SvarSlett
  4. wawwww denne var bare smuk, tak for inspiration.

    1000000 tak for at du deltager på card and scraps udfordring.

    klemmmmm

    SvarSlett
  5. Eit flott lommebok-kort. Artig preging på framside-papiret :)

    SvarSlett
  6. Så flink du er :)Stilig kort ;)

    SvarSlett
  7. Stilig lommebokkort!
    Så fint at du deltar hos sukkersøtt denne uka, og lykke til!
    Klem fra Gro

    SvarSlett
  8. Wow...så utrolig stilig lommebok og så detaljert:)

    Takk for at du deltar hos Scrappekammeret og sukkersøtt:)
    Angella

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  10. majsan sa...
    Dette var et skikkelig flott og vell laget kort!! Det lønner seg å være nøye :)
    Takk for deltagelsen på SUKKERSØTT & Crad and Scrap sin utfordring
    Klem Maria

    SvarSlett
  11. Så stilig kort! Du har all grunn til å være fornøyd her ja. Tipper mottaker ble veldig fornøyd og :)
    Tuusen takk for at du deltar hos Scrappekammeret!
    Klem, Yvonne

    SvarSlett