søndag 13. november 2011

Frustrasjon - distress inks

Jeg har kjøpt meg en hel del av distress inks refillerne. Fast bestemt på en dag å lære denne teknikken og fargelegge så nydelig som det jeg ser i blogger rundt omkring.

I recently bought a small pile of the distress reinkers. Determined to one day learn this technique, and colour as beautifully as I see around the blogworld. 

Nå har jeg fargelagt en utall motiv, og herlighet så vanskelig det er! Har googlet og lest det som er på både norsk og engelsk, og trålet YouTube på jakt etter informative videoer. Og ja, jeg har lært mye!

I've coloured a number of motives, and gosh - it's difficult! I've googled and read everything I could find, and watched numerous videos on YouTube. And yes - I've learned a lot!

Men jeg har fortsatt en laaaaaaang vei å gå. Hvorfor meldte jeg meg ikke på kurset på Unik Hobby tidligere i høst, hvor de lærte fargelegging med distress??

But I still have a loooong way to go. Why didn't I sign up for the course in distress colouring earlier this fall???

Jeg håper det kommer flere muligheter. Og i mellomtiden får jeg øve mer. Jeg prøver litt forskjellig, men enten blir det for mye vann, eller for lite vann. Og resultatet er enten harde linjer (alt annet enn fine, duse overganger!), eller så blir det samme farge over alt, og ingen skyggelegging.

I hope there will be another opportunity. And in the meantime - more practise. I'm trying different things, but I either use too much or too little water. And the result is either hard lines (and not the soft fading I want), or I end up with the same colour all over, and no shadows whatsoever.

Men hjelpes, så moro det er! :D

But wow, it's so much fun! :D
En søt Tilda jeg har fargelagt i kveld, i håp om at hun kan brukes på et julekort

A sweet Tilda I coloured tonight, hoping she would be good enough to use on a christmascard.

1 kommentar:

  1. Jeg synes det ble kjempefint, jeg, så henne kan du trygt bruke :-) Håper du legger ut hele kortet når det blir ferdig!

    Distress ink er ikke lett, og jeg har prøvd og gitt opp gjentatte ganger, men den som gir seg har tapt :-) Vi får bare bite tennene sammen og fortsette og øve :-)

    SvarSlett